en
2023/08/6


 

با بهترین موتور‌های سوزوکی بیشتر آشنا شوید

سوزوکی برند مشهوری در زمینه تولید انواع موتور سیکلت و خودرو است. این برند با بیش از یک قرن تجربه در تولید سریع‌ترین و باکیفیت‌ترین موتور سیکلت‌های دنیا، نامی آشنا برای افراد علاقه‌مند به موتورسیکلت دارد.

ما در این مقاله قصد داریم سه مدل از بهترین موتور‌های سوزوکی را به شما معرفی کنیم وبه بررسی ویژگی‌های هر کدام از آن‌ها بپردازیم. اگر اهل موتورسواری هستید یا قصد خرید یک موتور سیکلت سوزوکی را دارید؛ به شما پیشنهاد می‌کنیم که خواندن این مطلب را از دست ندهید.

موتورسیکلت سوزوکی V-Strom۲۵۰

یکی از بهترین موتور‌سیکلت‌های سوزوکی DL۲۵۰ یا V-Strom ۲۵۰ است. این موتورسیکلت دارای دو سیلندر و طراحی جدید سوپاپ و بادامک انجین است به کارایی بهتر موتور سیکلت در سرعت ۲۰ تا ۹۰ کیلومتر کمک زیادی کرده است. باک ۱۷ لیتری، استارت برقی، سیستم سوخت‌رسانی انژکتور، سیستم ضد سرقت Immobilizer و برق DC برای شارژ از دیگر ویژگی‌های این موتور به شمار ‌می‌روند.

 که ساخت کشور ژاپن می‌باشد. اگر احساس سبکی در حین موتورسواری برای شما اهمیت دارد و به دنبال موتور سیکلتی می‌گردید که به راحتی کنترل شود، نباید در خرید V-Strom۲۵۰CC شک کنید. 

سیستم ضد سرقت Immobilizer، یک سیستم الکترونیکی است که امنیت موتور سیکلت را افزایش می‌دهد. در واقع با نصب این سیستم، موتور سیکلت فقط زمانی روشن خواهد شد که از سوئیچ اصلی استفاده کنید. سوزوکی DL۲۵۰ یک موتور سیکلت‌ایده‌آل برای افرادی است که دوست دارند با موتور سیکلت ماجراجویی کنند. این موتور برای سواری در خارج از شهر و طبیعت کاملاً مناسب است.

موتورسیکلت سوزوکی GSX۲۵۰

یکی دیگر  موتور برند سوزوکی که لایق قرار گرفتن در دسته بهترین موتور‌های سوزوکی است، سوزوکی GSX۲۵۰ نام دارد. این موتور با ظرفیت باک ۱۵ لیتری برای طی مسافت‌های طولانی مناسب است. شما می‌توانید با یک باک بنزین مسافتی در حدود ۴۸۰ کیلومتر را با این موتور سیکلت طی کنید.

همچنین با توجه به هندلینگ خیلی خوب GSX ۲۵۰ شما با خیال راحت می‌توانید با آن در پیست‌های موتورسواری حضور پیدا کنید و از سواری با یک موتور حرفه‌ای و قدرتمند لذت ببرید. گیربکس ۶ دنده این موتور نیز تعویض دنده را برای راننده بسیار ساده و آسان کرده است.علاوه بر این، ایمنی موتور نیز با دارا بودن ترمز دیسکی عقب و جلو ABS و کلیپر‌های مقاوم تضمین شده است. چرخ عقب و جلو دیسکی ABS بوده و میله بادامک انجین طوری طراحی شده که شما سواری نرم و راحتی را با این موتور سیکلت تجربه خواهید کرد.

یکی دیگر از ویژگی‌های بسیار خوب این موتور مصرف پایین سوخت است. سوزوکی GSX۲۵۰ در سرعت بین ۲۰ تا ۹۰ لیتر کمترین میزان مصرف سوخت را دارد. سیستم تعلیق عقب تک کمک فنر و سیستم تعلیق جلو تلسکوپی به حفظ تعادل موتورسوار در هنگام ترمز گرفتن کمک چشم‌گیری کرده است و به همین دلیل به راکب و سرنشین در هنگام ترمز گرفتن کمترین آسیب و ضربه وارد خواهد شد.

ظرفیت روغن ۴/۲ لیتری، قوای محرکه SOHC EFI دو سیلندر چهار زمانه، ایموبلایزر (سوئیچ ضد سرقت) و لاستیک عقب و جلو تیوبلس با سایز مناسب از دیگر ویژگی‌های این مدل موتور سیکلت از برند سوزوکی است.

موتورسیکلت سوزوکی اینازوما GW ۲۵۰

در توصیف این موتور سیکلت همین کافیست که بدانید اینازوما در زبان ژاپنی به معنای رعد و برق است. فرمان‌پذیری بالا به همراه لرزش بسیار کم موتور باعث شده که این موتور سیکلت فوق‌العاده در میان طرفداران موتورسواری به بچه بیکینگ معروف شود.

سوزوکی اینازوما GW ۲۵۰ دارای رادیاتور آب، نمایشگر دیجیتال کاربردی با دور موتور آنالوگ و ترمز ABS است. انجین چهار زمانه با دو سیلندر، آب خنک و حجم ۲۴۸ سی سی، نشان دهنده قدرت بسیار خوب و کارایی بالای انجین این موتور سیکلت است.

طراحی شفت بالانس این مدل موتور نیز با سایر موتور‌های سوزوکی متفاوت بوده و همین طراحی خاص باعث کاهش شدید لرزش موتور شده است. شما می‌توانید ساعت‌ها بدون احساس خستگی با این موتور رانندگی کنید و به سفر‌های درون شهری یا برون شهری بروید. 

گشتاور بالا و هندلینگ مناسب، این موتور را به یک موتورسیکلت حرفه‌ای و جذاب تبدیل کرده است به طوری که در هنگام سواری در پیچ جاده‌ها می‌توانید متوجه تفاوت این مدل موتور سوزوکی با مدل‌های دیگر شوید. از دیگر ویژگی‌های موتور سوزوکی اینازوما می‌توان به لاستیک‌های تیوبلس، گارد محافظ انجین و دو اگزوز چپ و راست اشاره کرد. با این توصیفات موتور سوزوکی اینازوما قطعاً در جمع بهترین موتور‌های سوزوکی قرار دارد.

در این مقاله سعی کردیم موتورهای پرطرفدار این برند را بررسی و شما را با آن ها آشنا کنیم. 

باید بدانید که سوزوکی یکی از برندهای موفق در حوزه تولید موتور سیکلت و خودرو است که طرفداران خاص خود را پیدا کرده است و هر روز افراد بیشتری از سراسر جهان به این برند پر‌آوازه علاقه مند می‌شوند.

با پیشرفت تکنولوژی، این شرکت ژاپنی به دنبال تولید انبوه خودرو و موتورسیکلت‌های برقی است که هم به حفظ محیط زیست بسیار کمک می‌کند و هم افراد بیشتری از آن استفاده می‌کنند.

موتور سیکلت‌های برند سوزوکی  در مسابقات بسیار بزرگی شرکت کرده‌اند و قهرمانی‌های زیادی را به دست آورده‌اند. بنابراین می‌توان از کیفیت و سرعت بالایی آنها اطمینان کامل داشت. برای آشنایی بیشتر با موتورهای برند سوزوکی می‌توانید از صفحه محصولات سوزوکی، در مجموعه تکتاز موتور به عنوان تنها نماینده رسمی سوزوکی در ایران دیدن کنید.