en
2022/11/19

مروری بر تاریخچه برند تکتاز موتور

از راه‌های برقراری ارتباط مداوم و سازنده میان یک برند و مخاطبانش، بیان و یادآوری هر آن چیزی است که در طی زمان به وقوع پیوسته و امروزه شاخصه شناخت و بخشی از ملاک‌های جلب اعتماد به حساب می‌آید.

در این مقاله سعی کرده‌ایم تا با شما بخشی از وقایع‌ای را که برای گروه تکتاز موتور در طی بیش از ۲ دهه رخ داده است را در میان بگذاریم.

تأسیس تا احداث اولین کارخانه

۱۸ اسفند ماه سال ۱۳۷۵ هجری شمسی، دقیقاً ۲۶ سال پیش شرکتی با نام تجاری تکتاز موتور ثبت و تأسیس شد.

حالا زمان آن فرا رسیده بود تا مؤسسان تکتازموتور، رویای قدم در عرصه تولید و پیشرفت را به حقیقتی قابل لمس تبدیل کنند.

از این روی بعد از گذشت حدود ۲ سال در ۱ مهر ماه ۱۳۷۷، اولین کارخانه به همراه ۴ سالن و یک ساختمان اداری ۵۰۰ متری در زمینی به مساحت ۱۵۰۰۰ مترمربع، واقع در منطقه صنعتی شهر قزوین احداث شد.

 

 

 

 

 

 

اولین تولید موتورسیکلت تا توسعه کارخانه‌ها

اولین محصول گروه تکتاز موتور، موتورسیکلت TK 125T بود که با همکاری Hartford تایوان در آبان ماه سال ۱۳۷۷ هجری شمسی تولید و در بازار ایران عرضه شد تا مسیر رشد را برای این مجموعه به ارمغان بیاورد.

از طرف دیگر در آذر ماه همان سال، خطوط رنگ پودری با ظرفیت ۴۵۰۰ واحد در یک شیفت به مرحله اجرا درآمد تا مسیر برداشت گام‌های دیگر برای رشد و توسعه این مجموعه هموارتر گردد.

سال ۱۳۷۸ زمان آن رسیده بود تا گام بعدی برداشته شود، پس در ۷ تیرماه کارخانه قطعه‌سازی با وسعت زمین ۶۰۰۰ متر مربع، وارد چرخه فعالیت و تولید گشت.

 

 

 

 

 

سوزوکی ژاپن و تکتاز موتور ایران

از آبان سال ۱۳۷۷ مذاکره برای دریافت لیسانس و تولید محصولات سوزوکی در ایران آغاز شد و این مسیر تا دریافت نهایی نمایندگی رسمی این شرکت در مهر ماه ۱۳۷۹ ادامه داشت.

از این تاریخ تا به امروز تکتازموتور به طور رسمی، اولین و تنها نماینده رسمی سوزوکی ژاپن در ایران است؛ شما می‌توانید برای اطلاع از صحت این موضوع به سایت رسمی این شرکت مراجعه نمایید.

از دیگر نتایج این همکاری باید به موتورسیکلت وی استرم و موتورسیکلت جی اس ایکس اشاره شود که در ۲ مقاله جداگانه به شرح بررسی آن پرداختیم.

هاردفورد تایوان و تکتاز موتور ایران

سال ۱۳۸۲ بار دیگر موتورسیکلتی که نتیجه همکاری تکتاز موتور و هاردفورد بود، به نام Hartford VR150 به تولید انبوه رسید. موتورسیکلت VR150 یک موتورسیکلت آفرود بود که در زمانه خود نظر بسیاری را به خود جلب نموده بود.

خدمات پس از فروش تکتاز موتور

برای تحقق کامل برنامه‌های راهبردی در راستای توسعه و پیشرفت صنعت موتورسیکلت‌سازی در ایران، گروه تکتاز موتور تصمیم برای ایجاد بخش خدمات پس از فروش را در فروردین ۱۳۸۷ به منظور خدمت‌رسانی به دارندگان محصولات این شرکت اجرا و عملی نمود.

 

 

 

 

 

 

تکتازموتور در امروزه روز

گروه تکتاز موتور در حال حاضر با ارائه محصولات با کیفیت و بهره برده از تکنولوژی و فناوری روز سعی دارد تا پیشرو بودن خود را در برطرف کردن نیاز‌های خریداران خود حفظ نماید.

تولید و عرضه موتور برقی‌های E1 و E2 دقیقاً نتیجه عملکرد تکتازموتور از دیروز تا امروز است که به شما پیشنهاد می‌کنم مقاله موتور برقی مناسب استفاده در شهر را در صورت تمایل مطالعه بفرمایید.