en
2023/02/27

امروزه آلودگی هوا، مسائل زیست محیطی و گرمایش زمین، تبدیل به یکی از دغدغه‌های بسیار بزرگ برای دولت‌ها شده‌است. به خصوص در فصل‌های مانند زمستان و پاییز، در بسیاری از کلان شهر‌ها، شاهد حالت خطرناک هوا برای افراد حساس هستیم. همچنین تولید میزان بالای گاز‌های مونوکسید کربن در هوا از طریق سوخت‌های فسیلی، تبدیل به یک خطر جدی برای کره زمین  است. این مسائل همه دست در دست هم می‌دهند تا جایگزینی برای سوخت‌های فسیلی، پیدا کنیم. استفاده از الکتریسیته و انرژی برق می‌تواند تا حد بسیار خوبی راهگشا باشد بخصوص در ایران که هزینه برق شهری بالا نیست و می‌توان جایگزین سوخت‌های فسیلی باشد. یکی از پیشنهادهای بسیار مناسب، استفاده از موتورسیکلت برقی است. در این مقاله قصد داریم به مزایای موتور سیکلت برقی بپردازیم. با ما در ادامه این مطلب همراه باشید.

 

 

 

 

 مزایای موتورسیکلت برقی چیست؟

 

در ابتدا به بزرگترین مزیت این موتورسیکلت می‌پردازیم که توجه دوست‌داران محیط زیست را به خود جلب کرده است. کاهش آلودگی هوا

کاهش آلودگی هوا

بسیاری از موتور سیکلت‌های بنزینی، در حدود ۳۰ درصد از سوخت را به صورت ناقص می‌سوزانند و همین مساله باعث می‌شود که مقدار زیادی دوده و آلاینده، وارد هوا شود. ولی با استفاده از انرژی برق، که سوخت پاک محسوب می‌شود، دیگر این آلایندگی و دوده و گاز‌های مونوکسید کربن را نخواهیم داشت.

سواری آرام و بی‌صداتر

از دیگر مزایای موتورسیکلت‌های برقی می‌توان به کاهش آلودگی صوتی اشاره کرد، موتورسیکلت‌های برقی اغلب بدون صدا هستند یا صدای بسیار کمی دارد، برای کسانی که علاقه دارند حین موتورسواری موسیقی گوش کنند این موتورسیکلت بسیار مناسب است، با این حال اگر کسی علاقمند به صدای بلند موتورسیکلت است می‌توان صدای مصنوعی با موتور اضافه شود.

وزن سبک

موتورسیکلت‌های برقی اغلب در کنار کیفیتی که دارا هستند از سبکی و چابکی خاصی هم برخوردارند، که سواری مناسبی را می‌توانند در شهر برای شما فراهم کنند و امکان مانورشان تا حدودی بیشتر است.

گشتاور و قدرت آنی

موتورسیکلت‌های برقی برخلاف تصور، قدرت خارق العاده‌ای دارند و بسیار سریع هستند، با ۱۰۰٪ گشتاور لحظه‌ای، شتاب اولیه سریعی می‌گیرند که حتی یک موتور بنزینی نمی‌تواند به پای آن برسد.

گشتاور این موتور‌ها بصورت طولی(خطی) است و این بدان معناست که شما تغییر حرکت ناگهانی ندارید و در آرامش و بصورت یکنواخت حرکت می‌کنید. این یعنی در زمانی که سربالایی‌های تند را بخواهید آغاز به حرکت کنید، موتور‌های برقی عملکرد خیلی بهتری نسبت به بنزینی دارند.

 

 

 

هزینه تعمیرات پایین

با توجه به ساختار ساده‌ای که در این موتور سیکلت وجود دارد و استفاده از قطعاتی با ساختار ساده، همچنین توجه به این نکته که موتورسیکلت‌های برقی نسبت به موتورسیکلت‌های بنزینی کمتر نیاز به تعمیرات دارند، در نتیجه هزینه بسیار کمی برای تعمیرات این موتورسیکلت‌ها نیاز است. همچنین یک موتور برقی فقط یک قسمت متحرک دارد و روغن، شمع، فیلتر هوا یا تسمه تایم ندارد و برخی از آن‌ها حتی گیربکس یا کلاچ ندارند. از این رو شما کمتر به تعمیر آن خواهید پرداخت.

گروه تک تاز موتور با بیش از ۲ دهه فعالیت در ایران، با ارائه موتورسیکلت برقی E۲ بار دیگر سعی‌نموده تا نظر مشتریان و حامیان محیط زیست را جلب نماید. از ویژگی‌های منحصر به فرد سیستم محرکه موتورسیکلت برقی E2 باید به تنظیم سرعت با توجه به وزن راکب اشاره کرد که با ذکر یک مثال ساده به توضیح آن می‌پردازیم؛ فرض کنید ۲ موتورسوار قصد دارند در کنار یکدیگر از یک مبدا مشخص به مقصدی واحد حرکت کنند و وسیله نقلیه آن‌ها موتورسیکلت برقی W۳۰۰۰ E2 است، وزن یکی از موتورسواران ۷۰ کیلوگرم و وزن دیگری ۹۰ کیلوگرم می‌باشد؛ در این شرایط سیستم هوشمند به کار رفته در موتور بدون دخالت انسانی برای راکب با وزن ۹۰ کیلوگرم نیروی بیشتری از باتری دریافت می‌کند تا با همان سرعت و همزمان با دیگر همسفر خود به مقصد برسد.

 

 

 

 

همچنین از دیگر ویژگی‌های طراحی منحصر به فرد با مهندسی فوق‌العاده یکی دیگر از وجه‌های متمایز‌کننده موتور E۲ است که دارای پتنت (ثبت اختراع) مدل در اتحادیه اروپا می‌باشد. وزن خالص این موتور ۹۳ کیلوگرم با ارتفاع ۱۰۷۰ mm و طول ۱۷۷۷ mm در عرض ۶۹۵ mm شرایطی عالی و فرمان‌پذیری راحت را همراه با هندلینگ بی‌نظیر برای تردد شهری ایجاد می‌نماید. اگر به دنبال خرید یک موتورسیکلت برقی با کیفیت در ایران هستید موتورسیکلت برقی ، را بررسی کنید، همچنین اگر ب مشاوره و راهنمایی بیشتر برای خرید نیاز داشتید می‌توان با نمایندگان تکتاز موتور در سراسر ایران در ارتباط باشید.

در این مقاله به مزایای موتورسیکلت برقی پرداختیم اگر به نظر شما این موتورسیکلت از مزایا و معایب دیگری برخوردار است آن را با ما به اشتراک بگذارید.