en
2023/11/18

موتور‌سیکلتت رو برای تابستان آماده کن

باید بدانید که رسیدگی به موتور‌سیکلت در فصل تابستان، یکی از مهمترین مراقبت‌هایی است که برای حفظ و نگهداری موتورسیکلت خود باید انجام دهید و با توجه به آنکه هنگام موتور‌سواری در تابستان فشار بیشتری به موتورسیکلت وارد می‌شود در این مقاله به برخی از مواردی که قبل از شروع فصل تابستان باید به آن‌ها توجه کنید اشاره می‌کنیم  تا در تابستان موتورسیکلت شما آسیبی نبیند. 

همچنین در انتهای مقاله یکی از بهترین موتورسیکلت‌های برند ژاپنی؛ سوزوکی که موتورسیکلت مناسب ماجراجویی در فصل تابستان است را به شما پیشنهاد میکنیم.

نکات مهم نگهداری صحیح موتور سیکلت در فصل تابستان

تعویض روغن:

تعویض روغن موتور، از جمله مراقبت‌هایی است که برای حفظ و نگهداری موتور در تابستان بسیار مهم است. زمان تعویض روغن به عواملی مانند نوع روغن استفاده شده، مدت زمان استفاده از موتور و شرایط آب و هوایی بستگی دارد.

چک کردن مایعات حیاتی موتور‌سیکلت:

چک کردن مایعات موتور‌سیکلت در این فصل اهمیت بسیار زیادی دارد. زیرا در صورت کمبود مایع خنک‌کننده داخل موتور، آسیب بسیار جدی به موتور‌سیکلت وارد می‌شود.

بررسی باد و تعویض لاستیک‌ها:

بررسی و تعویض لاستیک‌ها در این فصل بسیار مهم است، همانطور که می‌دانیم جنس لاستیک از پلاستیک است و پلاستیک در فصل تابستان بر اثر گرما دچار انبساط شده و باعث می‌شود فشار وارد شده به پلاستیک بیشتر شود و گاهی سبب ترکیدگی لاستیک نیز می‌شود. به همین دلیل بررسی و تنظیم باد لاستیک‌ها به صورت مداوم و تعویض آن‌ها در صورت وجود ترک به روی آن‌ها در این فصل اهمیتی بسیار زیادی دارد.

بررسی شلنگ‌ها و قطعات پلاستیکی:

همانطور که قبل‌تر نیز به آن اشاره کردیم پلاستیک در فصل تابستان بیشتر از همیشه در معرض پارگی و ترکیدگی قرار دارد، به همین دلیل اگر موتور سیکلت بیش از حد در معرض نور آفتاب قرار بگیرد، ممکن است شلنگ‌ها و دیگر قطعات پلاستیکی آن ترک بخورند دچار ترکیدگی شوند که این موضوع ممکن است بسیار خطرناک باشد.

تمیز کردن قطعات و تجهیزات:

در فصل تابستان، موتورسیکلت شما بیشتر در معرض گرد و خاک و آلودگی‌هایی که ممکن است در هوا باشد  قرار می‌گیرد. بنابراین شما باید واشر‌ها و مجموعه‌های مختلف موتور‌سیکلتتان را تمیز کنید تا از خرابی‌های ناشی از آلودگی‌ها جلوگیری کنید.

بررسی پیستون:

فصل تابستان به دلیل شرایط آّب هوایی که دارد می‌تواند سبب فرسودگی پیستون‌ها شود، و فرسودگی پیستون می‌تواند مشکلاتی مانند دود کردن اگزوز را برای موتور‌سیکلت به وجود بیاورد. برای مطالعه بیشتر در خصوص دود کردن موتورسیکلت مطالعه مقاله “ چرا موتور سیکلت دود می‌کند” به شما پیشنهاد می‌کنیم.

هر موتور سیکلت بستگی به شرایط و کاربرد خود ممکن است نیاز به رسیدگی به موارد دیگری هم داشته شد. با این حال، این موارد به عنوان چارچوب کلی برای رسیدگی به موتور سیکلت در فصل تابستان می‌تواند برای همه‌ی افراد مفید باشد.

بهترین موتورسیکلت مناسب تابستان 

موتور سیکلت وی استروم “سوزوکی“یکی از محبوب‌ترین و پرقروش‌ترین موتور‌سیکلت‌های جهانی است، اگر به دنبال یک موتور‌سیکلت با کیفیت برای ماجراجویی در مسیر‌های پر پیچ وخم در تمام فصول سال بخصوص تابستان هستید پیشنهاد ما به شما موتور‌سیکلت وی استروم سوزوکی است.

این موتور‌سیکلت با بدنه‌ای بسیار مقاوم و تحمل وزن بالا طراحی شده است و از امنیت بسیار زیادی نیز برخوردار است. یکی دیگر از ویژگی‌های این موتور سیکلت که سبب محبوبیت آن به خصوص در فصل تابستان شده است سیستم خنک‌کننده آن است. جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این موتورسیکلت مقاله “بررسی موتورسیکلت وی استروم” را به شما پیشنهاد می‌کنیم.